Wednesday, October 26, 2016

මන්තර

මන්තර

ස්ථානය/දිනය  : නොදනී
පාසැල              : නොදනී

අද විෂයන් :

1. විද්‍යාව
2. දේශපාලන විද්‍යාව
3. ගණිතය
4. සංගීතය

විවේකය

1. විද්‍යාව
2. ගණිතය
3. සංගීතය
4. දේශපාලන විද්‍යාව


1. විද්‍යාව

ආයුබෝවන් ළමයි

ආයුබෝවන් ටීචර්

අද පාඩම නිව්ටන් නියම, අපි බලමු මොකක්ද මේ නිව්ටන් නියම කියල

පළමු නියමය: බාහිර අසමතුලිත බලයක් නොයෙදෙන තාක් කල් එම වස්තුව නිශ්චලතාවයේ හෝ ඒකාකාර ප්‍රවේගයෙන් චලනය වෙමින් පවතී.

දෙවැනි නියමය : F = ma

තෙවැනි නියමය: සෑම ක්‍රියාවකට සමාන එහෙත් ප්‍රතිවිරුද්ධ ප්‍රතික්‍රියාවක් පවතී

ටං ටනං... ටනං... ටනං..... ටං !!!!

2. දේශපාලන විද්‍යාව

අපි කථා කරපු දර්ශනිකයෝ අපහු මතක් කරගත්තොත් සොක්‍රටීස් , ප්ලේටෝ, ඇරිස්ටෝටල්, හේගල් , බුදු හමුදුරෝවෝ .......... අපි ඊයේ කථා කරේ ඇඩම් ස්මිත්ගේ නියාම සහ මුලධර්ම ගැන.

අපි අද කථාකරන්නේ කාල් මාර්කස්ගේ  නියම සහ මුලධර්ම ගැන. අපි මේ ඉන්නේ පන්ති සමාජයක..... සර්ට එච්චරයි කියන්න උණේ පන්තිය ඇතුලෙන් කසු කුසුවක්, සර් කියන කිසිම දෙයක් ඇහෙන්නේ නැතිව ගියා. මගේ ආසම විෂය, මුන් මොකද මේ කරන්නේ. හැමෝම රත්නපාලය වටකරගෙන එක එක දේවල් කතාකරනවා,  රත්නපාල තමයි පන්තියේ නායකයා, මූ නැගිට්ට, කට්ටිය මියට බිම්බා වගේ

මොකද රත්නපාල ?

 සර් උගන්නන්නේ සම්පුර්ණ වැරිදි දෙයක් සහ කිසිම වැඩකට නැති දෙයක්. ඕව තියරි විතරයි, අපේ ජීවිතේට වැඩක් නෑ, අපිට ජිවත් වෙන්න අදාල සහ අපිට භාවිතා කරන්න පුළුවන් තියරි විතරක් උගන්නන්න , ඕව බොරු වැඩ සර්. යකෝ රත්නපලය දන්න දේවල් තව පොඩ්ඩෙන් සර් මෙලෝ වැඩකට නැති දේවල් උගන්නනවා.

එතකොට රත්නපාල ඊයේ අපි ඇඩම් ස්මිත් ගැන ඉගැන්නුවේ..... එහෙම කියපු සර් පන්තියෙන් බැහැල ගියා.



3. ගණිතය

අද අපි ඉගෙණ ගන්නේ සමගාමී සමීකරණ

x + y  = 10; ----------------(1)
x+ 2y = 15; ----------------(2)

එක අඩුකිරීම දෙක (1) - (2)

 x + y - (x+ 2y) = 10 -15

වරහණ ඉවත් කරාම  x + y  - x - 2y = -5

-y  = -5

y = 5

y = 5   පලමු (1) සමීකරණයට ආදේශ කලාම

x + 5 = 10

x  = 10-5 = 5

උත්තරය  x = 5 , y = 5

ටං ටනං... ටනං... ටනං..... ටං !!!!

4. සංගීතය

අද මිස් නැද්ද ? තාම අවේ නැත්තේ මොකද ? යන්න ඕන රව්මක් ගහල එන්න

මොකද මේ ලොකු සර්ගේ ඔෆිස් එක පැත්තේ සෙනග පිරිලා, මහා කාල ගෝට්ටියක් වගේ, වැඩිහිටියෝ ටිකකුත් ඇවිත්, අපේ දේශපාල විද්‍යාව සර් වටකරගෙන, මමත් පොඩ්ඩක් ලං කරල බැලුව, "තමුසෙට වටිනවද පොඩි උන්ට ඕව උගන්නන්න, පොඩි උන් පිස්සෝ කරන්නද හදන්නේ, ඕව ඉගෙනගෙන මොන මගුලක් කරන්නද, වෙලාව නාස්ති නොකර වැදගත් දෙයක් උගන්නන්න"

එතකොටම වාහන පෝලිමක් ඉස්කෝලේ ඇතුලට ආව, ආ.. ජයසිංහ ඇමති තුමා , අපේ අද්‍යපන ඇමති, කොහොමද මෙච්චර ඉක්මනට මෙතනට ආවේ, දැන් බයවෙන්න දෙයක් නෑ, මිනිහ උගතා, වැඩේ බේරයි. මිනිහගේ කතාවත් කෙලින්. මම හිතුව හරි පේලි දෙකෙන් විසදුමක් දීල ඇමතිතුමා  යන්න ගියා.

"භාවිතාවෙන් තොර න්‍යාය අන්දයි, එක නිසා මේ ලෝකේ මිනිස්සුන්ට වැදගත් භාවිතා කරන්න පුළුවන් දේවල් විතරක් උගන්නන්න, නැත්නම් මෙතන ප්‍රශ්නයක් වෙයි"


ටං ටනං... ටනං... ටනං..... ටං !!!!

ඉන්ටවල් .....


ටං ටනං... ටනං... ටනං..... ටං !!!!


5. විද්‍යාව

විද්‍යාව මිස් පන්තියට අවේම අඩාගෙන, මට සමාවෙන්න ළමයි මම අද වැරදි දෙයක් ඉගැන්නුවා, නිව්ටන් නියම. ළමයිට ඒවගෙන් වැඩක් වෙන්නෑ, ඒවා භාවිතා කරන්න වෙන්නෑ. ආයේ මම ඒ වගේ නරක දේවල් ළමයිට උගන්නනේ නෑ.

දැන් මම උගන්නන්න හිටියේ පදාර්ථය සහ ඩෝල්ටන්ගේ පරමාණුක ව්‍යුහය, ඒත් මට ඒක කරන්න එපා කියල ලොකු සර් කිව්වා, මොකටද ඕව ඉගෙන ගෙන. හෙට කරන්න හිටියේ ග්‍රහ චලිතය.

එතකොට මිස් අපි පාරක් හදනකොට ඔය නිව්ටන්ගේ නියම සහ තවත් දේවල් ඕන වෙනවනේ, රත්නපාලය දන්න දේවල්

මේ රත්නපාල මගේ රස්සාව නැති කරන්නද හදන්නේ ?

අද අපි ඉගෙනගමු ළමයි කොහොමද අපි වීදුරුවකින් වතුර බොන්නේ කියලා. මිස් වතුර වීදුරුවක් අරන් කොහෙමද එකෙන් වතුර බොන්නේ කියලා හරිම ලස්සනට ඉගැන්නුවා.


6. ගණිතය

සර් ගේ මුණ හොදටම මලානික වෙලා, සර් අපු ගමන් අපෙන් සමාව ඉල්ලුව, අපිට සමගාමී සමීකරණ උගන්නපු එකට. දැන් උගන්නන්න හිටියේ  කුලක වාදයලු, අනිද්දා නිර්මාණ , ඒක උගන්නන්න ඒපා කියල ලොකු සර් කියලා.


අපි ළමයි අද ඉගෙණ ගමු කොහොමද කඩේකට ගිහින් බඩු ගත්තම, මුදලාලි ගාන කිව්වම, අපි මුදලාලිට සල්ලි දෙන්නේ කියල.

ඔන්න ගාන රුපියල් 125. රත්නපාල කියන්න බලන්න අපි ළග 100 කොළ එකයි 20 කොළ එකයි 5 කාසි දෙකයි තියෙනවා. දැන් අපි ඕවගෙන් මොනවද මුදලාලිට දෙන්න ඕන.

සර් මට විහිලු කරණව, රත්නපාලට හොදටම තරහ ගිහින්

ටං ටනං... ටනං... ටනං..... ටං !!!!

7. සංගීතය

අද අපි ඉගෙන ගන්නේ බිලාවල් රාගය

ආරෝහණ - ස, රි, ග, ම, ප, ධ, නි, ස
අවරෝහණ - ස, නි, ධ, ප, ම, ග, රි, ස
වාදී ස්වරය - ධ , සංවාදී ස්වරය - ග

දැන් ළමයි ගයනා කරන්න, කෝ කෝ වැරදියි වැරදියි, මෙහෙම කියන්න ............ , ආ දැන් ළමයි කියන්න

වැරදියි වැරදියි, ඔයාලට ඕව උගන්නල වැඩක් නෑ කාටවත් මේවා භාවිත කරන්න තේරෙන්නෑ.

අපි බජව්වක් දාමු. රත්නපාල ඔය පෑනයි පැන්සලයි අරගෙන ගහන්න කෑම පෙට්ටියට


ටං ටනං... ටනං... ටනං..... ටං !!!!


8. දේශපාලන විද්‍යාව

ළමයි දැන් වෙනස හොදයිද ?

මොන වෙනසද සර් ?  අපිට උගන්නන විධියද ?

වෙනසක් උනාද සර් ?

තව මොනවද සර් අපේ සිලබස්  එකෙන් අයින් කරන්නේ ?

ඇත්තටම වෙනසක් උනාද සර් ?

මොකටද සර් ඔය වැඩකට නැති දේවල් ඉගෙන ගෙන.

මම පොඩි රහසක් කියන්නද ළමයින්ට, මම හොද මන්තරයක් හොයාගත්ත මට පුළුවන් ඉර හංගන්න, ලබන මාසේ දෙවැනිදා හරියටම දවල් එකට  විනාඩි දෙකයි තත්පර පහකට මම ඉර හංගනවා.

අනේ යන්න සර් බොරු නොකිය, සර්ට බෑ අපිව අන්දන්න අපි දන්නවා එකට තමයි සූර්යග්‍රහණය කියන්නේ.

ළමයි දන්නවද අර ගිරිගොරිස් මුත්තා මරුනේ කොහොමද කියල, යකා ගහල

පිස්සුද සර් ඒකට කියන්නේ හාර්ට් ඇටර්ක් කිලය, රත්නපාලය දන්න දේවල්


මම එහෙනම් මගේ මන්තර බලයෙන් තව දෙයක් කරනවා, සමහරවිට මේවා වෙනකොට මම මැරිලා ඉදිවී එත් ළමයි ජිවත් වෙලා ඉන්න නිසා හරියටම බලා ගන්න පුළුවන් මගේ මන්තර බලේ , 1989, 1994, 2000 , 2001, 2004, 2010, 2015 යන අවරුදු වල  ශ්‍රී ලංකාව කියන රටේ ආණ්ඩුව මාරු කරනවා, මාරු කරාට පස්සේ කිසිම වෙනසක් නැතිව පරණ විදියටම තියෙන්න අරිනවා.

අද 2016, කොහොමද බං සර් ඒක කිව්වේ. ඇත්තටම සර්ට මන්තර පුළුවන් වගේ

5 comments:

  1. යකා ගැහුවද , හාර්ට් ඇටක් එකක් උනාද කියල හරියටම තේරුම් ගන්න පුළුවන් උනාට ආණ්ඩු මාරුව තේරුම් ගන්න බැනේ මචන්, උඹට තේරෙනවනම් ලියහන්කෝ,

    එත් ඉතිං අවරුදු ගානක් උගන්නන්න ඕන දේ කොහොමද බ්ලොග් එකෙන් කියල දෙන්නේ. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. රීරි යකා , මහාසෝණ , මෝහිණී ගහපු හැටි , රීරි යකා ගැහුවනම් මේ වගේ අර යකා ගැහුවනම් මේ වගේ කියා කියා වාද කරනවා, ආණ්ඩු මාරු උනාමත් එහෙමයි අරුට අර ඇමති කම දුන්න එක වැරදියි , අරුට දෙන්න තිබුණේ මේක වගේ දේවල් අපි වාද කරනව.

      මිනිහ මලේ හාර්ට් කෙස් එකෙන් කියල දැනගත්තම ඔක්කොම යක්කු ඉවරයි.

      Delete
  2. Syllabus okkoma wenas dan. Not only political science

    ReplyDelete
  3. ubata wenasak penne nathi unata apita penawa.

    yudde iwara karapu eka wenasak neweyda ?

    ReplyDelete
  4. දේශපාලන විද්‍යාව practical නෑ කියල මග අරිනවා කියමුකෝ, ලිංගික අද්‍යාපනය මග අරින්නේ මොකද එහෙනම්

    ReplyDelete

රාවය යනරග